Het leven in Anandaban - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anne-Sophie en Aline - WaarBenJij.nu Het leven in Anandaban - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anne-Sophie en Aline - WaarBenJij.nu

Het leven in Anandaban

Door: A&A

Blijf op de hoogte en volg Anne-Sophie en Aline

30 Maart 2013 | Nepal, Kathmandu

Hallootjes! Even een berichtje vanuit het zonovergoten Anandaban. Vandaag zijn we een dagje lekker vrij, dus dat is genieten van het zonnetje. De afgelopen weken zijn we bezig geweest met onze thesis: literatuurstudie, methode, skypen met docent, overleg met collega’s en directeur. Kortom, we boeken vooruitgang hiermee.
Op een doordeweekse werkdag, zaten we te werken aan de thesis. Plotseling komen daar een stel geiten de trap af lopen onze tuin in. De hoeders (twee jongetjes van een jaar of 10) bereden de geiten, alsof het de normaalste zaak van de wereld was.
Een ander nieuwtje voor ons. Na zes maanden hebben we eindelijk ontdekt dat in Anandaban een enorme wasserette is. Iedere ochtend rennen we die vrolijk voorbij, tijdens onze sport work-out (370 traptreden op en af rennen). Maar nog nooit hadden we de binnenkant van het wasgebouw gezien, tot afgelopen week dus. Voortaan geen grote handwas meer!

Naast al het werken hebben we ontzettend veel plezier op de compound. Als we de thesis zat zijn, gaan we aan de slag in de keuken. Het resultaat: koekjes en taarten belanden vaak op de afdelingen in het ziekenhuis.
Ook hebben we een hele leuke multiculturele avond gehad met Australiers, Nepalesen en Nederlanders. De middag eten koken was het meer dan waard. We hebben onwijs veel lol gehad, ook met het spel ‘weerwolven’. We waarderen het erg van de staff, dat ze ons zo betrekken bij het leven op de compound. We willen zelfs niet meer weg van hier, daarom hebben we als tip gekregen om te gaan trouwen met een Nepali keta.
Wees maar niet bang, het leven van de Nepalese vrouw is behoorlijk moeilijk. Volgende blog zullen we hier wat over vertellen.

Lieve groetjes, A&A

• 30 Maart 2013 - 17:56

Denise:

Ik vind jullie nu officieel niet meer aardig, het is hier lente maar het heeft vandaag gesneeuwt! Sneeuw wat is dat denk je nu.. Ja dat is dat vieze koude spul dat in de WINTER in nl is. Geniet dus nog maar heeeeeerlijk van de zon en een kusje voor mijn winterjas (ik mis je jasje van me) xxxx deniseeeee

• 30 Maart 2013 - 17:57

Denise:

Die geitjes en die jongetjes zijn wel heel erg cute <3

• 30 Maart 2013 - 19:48

Mama:

Ja, dat is weer een mooi weblog.
    Het gras bij jullie wordt wel steeds minder groen. Ja en die trap (waar wij ook omhoog liepen) en nu de geitjes, dan ben ik weer even terug bij jullie.
    Die wasserette is wel een gave ontdekking. Geniet er maar van.
    Veel liefs voor jullie beiden.

• 31 Maart 2013 - 12:40

Emma:

Super zeg!!! Volgens mij genieten die mensen daar ook zeker weer van jullie :-)!!

God blessingss! XX