Merry Christmas and a Happy New Year - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anne-Sophie en Aline - WaarBenJij.nu Merry Christmas and a Happy New Year - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anne-Sophie en Aline - WaarBenJij.nu

Merry Christmas and a Happy New Year

Door: A&A

Blijf op de hoogte en volg Anne-Sophie en Aline

29 December 2012 | Nepal, Kathmandu

Lieve allemaal!

We zouden moeten beginnen met jullie een 'Merry Christmas' wensen, maar daar zijn we een beetje te laat mee. Maar we hebben wel aan jullie gedacht, hoor, tijdens onze American style Christmas. Ja, je zou denken dat we op Nepalese manier kerst zouden vieren, maar nee, het werd toch Amerikaans. Een week voor kerst hadden we de Nepalese kerst al gevierd, ja wel geteld 5 dagen feest! Sport en spel, 'kerkdienst', carolling on the compound, carolling on the wards, kerstmusical, en natuurlijk veeeeeel daal bhaat eten bij het kampvuur. De carol bestaat uit: veel Nepalese kerstliedjes zingen, Nepalees dansen, bidden voor de bewoners van het huis, Merry Christmas zingen, en daarna kwam het leukst en lekkerst... snoepjes, popcorn, nootjes!! Ook wij gaven onze Hollandse bijdrage, pannenkoeken, mentos en als klap op de vuurpijl..... zongen we driestemmig onder begeleiding van de dwarsfluit en een (valse) gitaar, het Ere Zij God. Iedereen stond perplex.
Toen de daal bhaat onze neus uit kwam, was daar de redder in nood: Dr. Deanna (microbioloog van lab.). De kerstdagen hebben we bij haar doorgebracht. En geen korreltje rijst of iets uit de linzenfamilie was er te vinden. Gelukkig! De kerstdagen bestonden voornamelijk uit eten, eten en eten, ja, op z'n Amerikaans. Maar aan hun kookkunst kunnen wij niet tippen.

Ooh jaa, tussen Sint en Santa door zijn we natuurlijk ook gewoon aan het werk geweest. Onze docenten zijn in Anandaban geweest, voor de tussenbeoordeling. Gelukkig hebben we alle twee een voldoende en mogen we dus blijven!!! YEAH!

Trouwens heeft iemand nog een goed idee voor een oliebollenrecept? Die willen we graag bakken voor oudjaar!

Kijk snel naar de foto's, dan zie je in een oogopslag hoe zie je de Nepalese stijl kerst.

We wensen jullie veel goeds, liefde, blijdschap, vrede, zegen, geluk en voorspoed toe voor het nieuwjaar! 2013 is het jaar waarin we elkaar hopelijk weer gaan ontmoeten!

Liefs, A&A

PS: 30 december is Anne-Sophie jarig, vergeet deze datum niet! ;-)

• 29 December 2012 - 16:46

Emma:

Heeee wat een een fantastische fotos!! En gaaf verhaal :)

Morgen je verjaardag :D!!!!!

Post is op dit adres welkom toch :D
    Leprosy Mission Anandaban Hospital P.O. Box 151, Kathmandu, Nepal

Veeeeeeel liefs!

• 29 December 2012 - 20:56

Papa:

Hallo lieverd, Je slaapt denk ik, nu ik dit voor jouw verstuur. Om morgen een beetje vooraan te staan in de felicitatie-rij, alvast deze: Van harte gelukgewenst in je nieuwe levensjaar. Éénentwintig lentes jong en dan zo ver van huis. We wisten het al toen je in de kinderwagen lag. Je kon nog niet zitten en wilde toch over de rand kijken wat daar allemaal gebeurde. Met je handjes greep je de zijkanten, je tilde je hoofdje op om over de rand te kijken. Dat is het wat je in je hebt. Je bent een geweldige meid. We zijn trots op je Anne-Sophie!!
    Maak er samen een fijne dag van.
    Fijn dat jullie je visum weer konden verlengen. Een goede jaarwisseling zo samen met Aline, en hen die bij jullie zijn. Een heel fijne tijd verder, zorg goed voor de mensen daar, maar ook jullie zelf. Goed kleden als er sterke temperatuurs verschillen zijn. Blijf dicht bij God, die jullie kennen, en jullie liefheeft.
    Gezegend zijn jullie door Hem.
    Liefs papa en mama.

• 30 December 2012 - 19:36

Els De Kam:

Van harte gefeliciteerd, Anne Sophie!

• 30 December 2012 - 21:44

Iris:

Gefeliciteerd Sophie! Veel goeds en Zegen gewenst!! En jullie zien er trouwens wel super uit in die Nepalese kledij ;)