Nachtje India - Reisverslag uit Delhi, India van Anne-Sophie en Aline - WaarBenJij.nu Nachtje India - Reisverslag uit Delhi, India van Anne-Sophie en Aline - WaarBenJij.nu

Nachtje India

Door: Anne-Sophie en Aline

Blijf op de hoogte en volg Anne-Sophie en Aline

09 Oktober 2012 | India, Delhi

Daar zitten we dan Delhi Airport, wachten tot de laatste etappe van start gaat. Nog anderhalf uur vliegen en dan zijn we in Kathmandu - als de vleugels aan het vliegtuig blijven zitten… De reis is tot nog toe redelijk vlekkeloos verlopen. Wat bagage problemen, maar dat werd bij de gate vriendelijk opgelost. Op Delhi Airport hebben we drie uur kunnen slapen op heerlijke lounge stoelen, waarbij we maar 5 keer werden wakker gemaakt door een tulband-man met vraag waar we heen gaan. Toen we ontbijt plannen aan het maken waren, bleek dat je niets kunt beginnen zonder cash, laten we dat in onze naïviteit nou niet bij ons hebben. Een zaakje bleek ‘plastic’ te accepteren, dus gingen we daarheen. Heerlijke masala chai met Indische hapjes gegeten en gratis noodles en water gekregen. We werden bediend door drie in ‘kutra’ geklede mannekes, die ons het hemd van het lijf vroegen. Hierbij hebben we gewerkt aan ons persoonlijke leerdoel over ‘cultural encounters’.. wat blijkt: als je ‘nee’ zegt als ze vragen of we iets willen (van hun noodles eten) krijg je het dus wél. Toen ze vroegen of we currysaus erbij wilden en Aline zei ‘ja’, kregen we het niet. Omgekeerde wereld hier, totaaaaal niet direct dus. We gaan nog maar eens verder lezen in ons boek ‘Foreign to Familiar’.. Uiteindelijk speelde Aline ‘Vader Jacob’ op haar dwarsfluit voor hen (Indian remix met zaagviool en trommeltjes) en gingen op de foto met een tulband op ons hoofd.

Voor degene die ons adres willen hebben:
Anandaban Leprosy Hospital,
PO Box 151,
Kathmandu, Nepal

Beeda dinoos/Tot ziens! A&A

• 10 Oktober 2012 - 11:37

Elianne:

• 11 Oktober 2012 - 16:41

Emma:

Hahaha wat klinkt dat leuk :D! Dat je binnen een paar uren in zo'n andere wereld kan zijn he. Soooww enorme uitdaging in die cultuur. Ben erg benieuwd hoe jullie t hebben en hoop dat je snel internet hebt :) Heeeele dikke knuffel!