Eerste dagen Anandaban - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anne-Sophie en Aline - WaarBenJij.nu Eerste dagen Anandaban - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anne-Sophie en Aline - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Anandaban

Door: A&A

Blijf op de hoogte en volg Anne-Sophie en Aline

12 Oktober 2012 | Nepal, Kathmandu

Bij aankomst in Kathmandu was onze bagage nog in Moskou, gelukkig zijn de Nepali heel vriendelijk en werd alles voor ons geregeld. Vandaag is onze bagage dan ook aangekomen en hebben we direct ons huisje meer eigen gemaakt. Geluk bij ongeluk, was het zakje chocolade pepernoten open gegaan in de koffer, dus de pepernoten zijn voor 5dec. al lang op, mmm…!  Dat over de bagage..
Het wel en wee in het hospital! Gisteren zijn we hartelijk welkom geheten door de staff, met zelfs een bosje bloemen uit eigen tuin. Daarna kregen we een rondleiding door het ziekenhuis. Communicatie is soms best lastig, iedereen heeft een ander Engels accent. De microbiologe vertelde ons over tijgers en ‘leopards’ in de omgeving die kinderen kunnen aanvallen, maar door wat communicatie storingen dacht Anne-Sophie dat Leprapatiënten kinderen aanvielen. Gelukkig is dat niet het geval, de lepra patiënten maken diepe indruk op ons, we hebben enorm veel respect voor hen. Vandaag hebben we onze eerste dienst gedraaid in het ziekenhuis; Anne-Sophie op Asha, afdeling voor leprapatiënten met wonden; Aline op Tara/Female ward/General ward. We hebben onze eerst wonden verzorgt, hechtingen verwijderd en dat allemaal op Nepali wijze. Het is erg leerzaam en interessant om in deze cultuur zorg te verlenen, wat in Westerse ogen natuurlijk veeeeel efficiënter kan.
Morgen of overmorgen gaan we naar Kathmandu, waar we naar een semi-internationale kerk zullen gaan en eten gaan inkopen. Vanaf volgende week gaan we namelijk zelf koken.
Kortom, met alle kaartjes, foto’s en andere gadgets van jullie aan de muur, gaat het hier prima.
A&A

• 12 Oktober 2012 - 15:04

Jepa:

Ha Aline,
    Wat leuk om te lezen! Geniet ervan!
    Jepa

• 12 Oktober 2012 - 19:09

Margreet:

Super leuk verhaal meiden! Geniet van het weekendje Kathmandu en succes met stage!
    Liefs vanuit Kenia!

• 12 Oktober 2012 - 19:09

Margreet:

Liefs vanuit Kenia!

• 12 Oktober 2012 - 19:10

Gezusters :

Hee meiden,

goed om te lezen dat jullie er zijn en het plekje eigen kunnen maken. Leuk ook dat jullie al aan de slag zijn. Wij wachten daar nog even mee. Maandag naar een kliniek in een krottenwijk en daarna naar Plateau..
    Heel veel succes en veel plezier daar! xx uit Kenia

• 15 Oktober 2012 - 21:13

Eline En Esther:

Hee hoi!

Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Super dat jullie het zo naar jullie zin hebben! We jullie hier wel hoor! Succes met koken en geniet van de mensen daar :)

Liefs,
    Eline en Esther

• 16 Oktober 2012 - 13:50

Iris:

Hey meiden!
    Klinkt goed allemaal!
    Toffe slippers en leuke shirtjes hoor :)
    Geniet lekker en pas op voor de tijgers svp..
    Liefs vanuit Nederland