We hebben nieuws!!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anne-Sophie en Aline - WaarBenJij.nu We hebben nieuws!!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anne-Sophie en Aline - WaarBenJij.nu

We hebben nieuws!!!

Door: A&A

Blijf op de hoogte en volg Anne-Sophie en Aline

11 November 2012 | Nepal, Kathmandu

Wist je dat…
… op de compound twee apen rond lopen.

… wij tegenwoordig een bank in de kamer hebben staan (zie foto).

… als je water wil drinken het eerst moet zuiveren, vervolgens moet koken en dan af moet laten koelen.

… wij leren om met onze handen rijst te eten, en hier professionele hulp bij krijgen van de fysio.

… als je wilt douchen eerst een half uur moet wachten tot het water warm is.

… als je als tweede douchet weer een half uur moet wachten op warm water.

… we het recept hebben voor Daal, en we nu dus Daal Bhaat kunnen maken.

… we dit nog niet geprobeerd hebben, omdat we geen zin hadden om naar het dorp te lopen om linzen te halen.

… we mee doen in de kerstmusical van de Patan Church.

… Anne-Sophie de sleutel van ons huisje was vergeten, waardoor we
ons huis niet meer in konden. (’t is goed gekomen, hoor ;-))

… de plaatselijke naaister goede zaken doet; 3 gurta’s met sural (Nepaleze kledij) hebben we daar laten maken.

… we nu dus in een echt Nepalees uniform aan het werk zijn.

… we een aardbeving met een kracht van 5.7 op de schaal van Richter hebben meegemaakt.

… en Aline toen dacht dat het apen op het dak zaten, en vervolgens achter alle gordijnen ging kijken om te kijken waar de apen zaten.

… we de buitenprullenbak hebben opgehangen, zodat de apen ‘m niet steeds omgooien.

… we geen kachel hebben, en het dus heel koud gaan krijgen in de winter.

… ons ‘schriksysteem’ getraind is voor spinnen, dankzij de nepspin van Emma.

… we dus nu vriendschap hebben gesloten met de familie Grote Zwarte Spin.

… we iedere dag iets eten wat we nog nooit eerder hebben gehad.

… het eten hier iedere dag overheerlijk is.

... we nu in Bakery Cafe zitten, in de hoop dat we onze familie even kunnen spreken!!

Liefs! A&A

• 11 November 2012 - 08:15

Aline:

Sorry, ik ben m'n camera vergeten, die ligt nog in Anandaban. Dus voor de foto's zullen jullie nog een weekje moeten wachten.. :)

• 11 November 2012 - 08:48

Emma:

heerlijk je weer ff gezien te hebben op skype! Hihihihi die spin doet goed zn werk dus :P Succes met de musical zo :D

• 11 November 2012 - 16:35

Arnold Van Den Broek:

Leuk om zo een indruk te krijgen; groeten en succes,
    Arnold van den Broek

• 12 November 2012 - 17:27

Aleida:

Leuk om zo'n verslag te lezen.

• 17 November 2012 - 08:38

Christine:

Leuk Anne Sophie om je belevenissen te lezen! Veeel succes en plezier daar en als je thuis bent avondje schutters met Eefke en Leo;)

• 26 November 2012 - 21:03

Corina:

Hoi Anne!

Een bedankje van opa&oma voor je kaart!! Ze vonden 't erg leuk hoor! Blijkbaar waren ze daar in Nepal wel een beetje nieuwsgierig want hij kwam open aan... maar ze zullen er niets van gemaakt hebben :-) Hoe ist met je? Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Je begint al een echte Nepalees te worden in uniform die niet meer opkijkt van een aap of een zwarte spin........

Veel liefs van ons allemaal...